CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Selasa, 2 Februari 2010

a long distance relationship

A part of you has grown in me.
And so you see, it's you and me
Together forever and never apart,
Maybe in distance, but never in heart.



apa yang pendapat korang tentang long distance relationship? susah? best? tak best? ala, tak best laaa...mane dapat dok berkepit hari-hari.

mula-mula itu lah yang aku fikir. nanti bila dah pergi lanjutkan pelajaran deka bandung, mesti takkan selalu jumpa. nak call mahal. nak sms pun mahal ke tak ye? macam-macam fikir. bertahan ke tak ni nanti?

ye, inilah persoalan-persoalan yang kerap bermain di fikiran sebelum ke sini. takut pada mulanya. tapi makin lama rasanya ok saja. tak dinafikan, pada mulanya memang susah. alah, apalah detik permulaan di dunia ni yang tak susah. kan masih dalam tempoh menyesuaikan diri. gaduh pun ada jugak. yela, faham. masing-masing pun sunyi. handphone pulak sentiasa lekat kat tangan. kena sms selalu. hehe, kelakar pulak bila teringat masa lalu.

tapi sekarang makin hari makin lali...makin biasa. tak kesah pun ada. sebab aku tahu walaupun si dia tak ada di sisi, nun di sana, tapi dia tetap ada untuk aku. setiap masa. :))

dan aku juga yakin ini cuma dugaan kecil saja, hanya sekelumit. dugaan banyak lagi menunggu di langkah-langkah ke depan. ini mungkin satu pengalaman untuk lebih menguatkan hati untuk meniti hari depan.

tapi aku rasa aku agak beruntung. si dia setia sangat. dan aku percayakan dia. kadang-kadang ada jugak tak sedap hati..haha, tapi rasanya tak bertempat kot?? si dia setia, tak ada sebab untuk aku tak berbuat yang sama. lebih menguatkan lagi hubungan kami dengan penglibatan orang tua. masing-masing dah kenal. terutama si dia dengan keluarga aku. ibu dah anggap si dia macam anak sendiri. pernah ibu cakap pada aku, kalau hubungan kami tak panjang ibu nak jadikan si dia anak angkat ibu saja. terlopong mulut aku dengar. mungkin atas restu dan dukungan orang tua, semuanya jadi lancar. restu orang tua sangat sangat sangat penting. percayalah. jadi, kesimpulannya..inti yang penting dalam hubungan jarak jauh adalah setia dan kepercayaan :))

bie, i love you. thanks for everything that u gave me, and make me learn. learn to love someone, who is to be you. only you. deeply.

And ever has it been known that love knows not its own depth until the hour of separation -Khalil Gibran-

-good night peeps-

3 ulasan:

geLaSkaCa berkata...

sheena..

doakn timah..

haha..

lom dpt mr right ni..

aduhai..

siapakah ia~~

syareena tajuddin berkata...

hahaha, xpe.timah masih muda. hati2 dgn mr.buaya yer.

hanem zubair berkata...

wow sya... x sangke...huhuu